loading...
داشتن بدن سالم
مجتبی چابک بازدید : 226 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

بیماری برونشیت با سرفه و خلط


برونشیت به معنای التهاب لوله‌های برونشی(نایژک‌ها) می‌باشد. زمانی که نایژک‌ها ملتهب یا عفونی می‌شوند، هوای کمتری قادر به ورود و خروج به ریه‌ها خواهد بود و معمولاً فرد مقادیر زیادی خلط در طی سرفه دفع می‌کند.


بیماری برونشیت

بسیاری از افراد در طول زندگی ممکن است به برونشیت حاد دچار شوند که همراه با سرفه و دفع خلط در طی سرماخوردگی می‌باشد. برونشیت حاد معمولاً همراه با تب نیست.

در صورتی که فردی مدت سه ماه در دو سال پیاپی، سرفه‌های همراه با خلط غلیظ بدون وجود علل دیگر سرفه را داشته باشد، وجود برونشیت مزمن قطعی است. این علائم با آمفیزم ریه می‌تواند همراه باشد. این التهاب حتی می‌تواند منجر به از بین رفتن پوشش نایژک ها شود. زمانی که نایژک ها به مدت زمان طولانی دچار تحریک می‌شوند، مقادیر زیادی خلط به صورت دائمی ساخته می‌شود و ضخامت پوشش نایژک ها افزایش یافته و سرفه‌های تحریکی افزایش می‌یابد. جریان هوا در داخل نایژک ها با مشکل مواجه شده و ریه‌ها نیز دچار آسیب می‌شوند. سپس نایژک ها مکان مناسبی برای ایجاد عفونت خواهند شد.

مجتبی چابک بازدید : 194 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)
دانستنیهای اوریون
 


بیماری اوریون یا (گوشک)‌ یک بیماری قدیمی و ویروسی است که از قدیم الایام هر کودکی که به آن مبتلا می‌شد، با دادن استراحت کامل به وی، دوره آن به پایان می‌رسید.

این بیماری به همان اندازه که گذرا و کم‌اهمیت جلوه می‌کند، می‌تواند در مواقعی فرد را دچار عوارض غیرقابل برگشتی همچون کری و یا حتی ناباروری کند، به همین دلیل اگر فرزندتان به این بیماری مبتلا شده است، آن را یک بیماری پیش پا افتاده تلقی نکنید و جدی بگیرید.

دکتر محمد صادق ملکی، متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره می‌گوید: این بیماری ویروسی است و اغلب کودکان بالای یک سال را درگیر می‌کند.

مجتبی چابک بازدید : 317 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

آشنایی

آنفلوانزای بسیار بیماریزای پرندگان HPAI) Highly Pathogenic Avian Influenza) بوسیله ویروس آنفلوانزایA تیپ H5 N1 و H7 و احتمالا سایر موارد در جمعیت حیوانات بخصوص ماکیان ایجاد می‌گردد و می‌تواند به انسان منتقل شود. این ویروس می‌تواند انسان را آلوده کرده و موجب بیماری شدید با میزان مرگ بالا گردد. و حتی این توانایی را دارد که خود را با انسان تطبیق داده و به عنوان یک عامل بالقوه بیماریزا برای انسان مطرح گردد و یا با سایر ویروسهای آنفلوانزای انسانی ترکیب شده وموجب پدیدار شدن یک عامل بیماریزا با توانایی ایجاد پاند می‌شود، چون در این صورت انتقال آن خیلی سریعتر صورت می‌گیرد.

مناطق شیوع آنفلوانزای مرغی

در ایران هنوز آنفلوانزای A/H5 و A/H7 به عنوان یک عامل بیماریزا در انسان یا جمعیت حیوانات ثبت و گزارش نشده است.
این بیماری بیشتر در مناطقی مانند ویتنام ، چین ، لائوس ، تایلند ، کمبوجیه ، اندونزی ، کره ، ژاپن ، هنگ کنگ ، سنگاپور و پاکستان فراگیر شده است.

مجتبی چابک بازدید : 247 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

شرح بیماری

آبله‌مرغان توسط ویروس واریسلا زوستر که از خانواده هرپس ویروس است، ایجاد می‌شود. این ویروس بعد از ایجاد آبله‌مرغان ، در همه افراد به صورت نهفته ، در مسیر رشته‌های عصبی که از نخاع خارج می‌شوند، جایگزین می‌شود و فعالیت مجدد آن منجر به بیماری زونا یا هرپس زوستر Herpes zoster می‌گردد. این‌ ویروس‌ از راه‌ قطره‌های‌ ریز در هوا یا تماس‌ با ضایعات‌ پوستی ‌، از فرد بیمار انتقال‌ می‌یابد.

مجتبی چابک بازدید : 286 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

چای سبز فواید زیادی دارد

گیاه سبز چای

گیاه چای، گل بزرگی است که دارای برگ های همیشه سبز است. چای سبز بومی چین است و در آن کشور بیش از پنج هزار سال مورد مصرف بوده است. امروزه چای در تمامی نقاط آسیا و بخش هایی از خاورمیانه و آفریقا نیز کشت می شود.

چای سیاه تخمیر داده می شود و به اندازه چای سبز سالم نیست. چای سبز تخمیر داده نمی شود (چای اولانگ نیمه تخمیر شده است).

مجتبی چابک بازدید : 421 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

     ●گیاه دارویی ترشک

خواص گیاهان دارویی-یکی از گیاهان دارویی ، گیاه ترشک است ،این گیاه در مناطق معتدل كشور ما رویش دارد و از قدیم الایام به عنوان یك سبزی مفید و مؤثر از آن استفاده می شده است. گرچه در رابطه با مسائل غذایی از آن استفاده های فراوانی می شده ؛ ولی اكنون این استفاده كاهش یافته است و در عوض موارد درمانی این گیاه افزایش پیدا كرده و در همه زمینه ها از آن استفاده می شود و هیچگونه عارضه ای ندارد. در میان عشایر مرسوم است كه از دانه های این گیاه استفاده می كنند.

مجتبی چابک بازدید : 418 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

با کاهش قدرت سیستم دفاعی٬ به مرور زمان بدن آماده ابتلا به بیماری هایی می شود که به طور معمول در مردم عادی دیده نمی شوند.

این بیماری ها به صورت بیماری های ریوی ، اسهال های شدید و مزمن ،‌ تب های طولانی ، کاهش وزن ،‌ اختلالات شخصیتی ،‌ بیماری های مغزی و پوستی خود را نشان می دهند که در نهایت منجر به مرگ فرد مبتلا خواهند شد.

 

علائم آلودگی با ویروس HIV (ایدز) بسیار پیچیده است و دارای چندین مرحله است که الزاما همه آنها در افراد آلوده مشاهده نمی شوند.

مجتبی چابک بازدید : 214 جمعه 1391/11/27 نظرات (0)

وچکترین واحد حیاتی پیکره هر موجود زنده را سلول می گوییم.

می توان گفت چنانچه بدن موجودات را به یک ساختمان تشبیه کنیم سلول ها به تعبیری آجرهای تشکیل دهنده ی بنا هستند.

هر سلول از اجزای مختلفی تشکیل شده است که به طور عمده سیتو پلاسم، غشای سیتوپلاسمی و هسته هستند.

 

سیتوپلاسم چیست؟

سیتوپلاسم شبیه مایع غلیظی به نظر می رسد که حاوی مواد مختلف از جمله آنزیم هاست.

آنزیم ها از جنس پروتئین بوده و درون خود سلول ساخته می شوند و وظیفه ی آنها اداره کردن تغییرات شیمیایی داخل سلول است.

مجتبی چابک بازدید : 255 پنجشنبه 1391/11/26 نظرات (0)

تعریف کمر درد

کمر درد یکی از شایعترین علل مراجعه بیماران به مراکز درمانی می باشد بطوریکه بعد از سرماخوردگی و ضربه های کوچک،کمر درد شایعترین بیماری در انسان است.کمر درد نخستین علت مراجعه بیماران به متخصصین ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب و بطور کلی کمر درد سومین علت مراجعه بیماران به پزشک می باشد.

مجتبی چابک بازدید : 209 پنجشنبه 1391/11/26 نظرات (0)

امروزه دائما نام "سرطان " را می شنویم شاید این مسئله را بارها شنیده باشیم که  افراد بسیاری به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده اند .

 11 تا 17 مهر

هفته سرطان نامگذاری شده است ، هفته ای که در آن اطلاع رسانی درباره این بیماری بیشتر است . بر آن شدیم مطالبی را جهت شناخت این بیماری و پیشگیری از ابتلا به آن ارائه نماییم.

تعداد صفحات : 8

درباره ما
Profile Pic
.هدفمان از ایجاد این سایت بالا بردن اطلاعات هموطنان عزیز در مورد داشتن بدن سالم است. (کپی برداری از نوشته های این سایت با ذکر منبع امکان پذیر می باشد.)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 37
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 824
  • بازدید ماه : 188
  • بازدید سال : 13,134
  • بازدید کلی : 77,416
  • کدهای اختصاصی
    می توانید از خوراک این سایت در تلبار خود استفاده نمایید.
    سخن روز

    هیچ کاری خوب انجام نمی گیرد مگر اینکه انسان خودش انجام بدهد.