loading...
داشتن بدن سالم
مجتبی چابک بازدید : 207 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

فیبرها؛ لاغرکننده‌های قوی

 


بله، فیبرها به روند لاغری شما سرعت بیشتری می‌دهند به شرط این که بدانید چگونه و به چه نحوی آن‌ها را مصرف کنید.

قدرت لاغرکنندگی فیبرها بر کسی پوشیده نیست. ما در این مقاله اسرار لاغری آن‌ها را برملا می‌کنیم و اطلاعاتی به شما می‌دهیم که زودتر به هدفتان برسید. با ما همراه باشید.

 

فیبر

فیبرها: کدام، چرا و چگونه؟

باید بدانید که فقط فیبرهای طبیعی که در میوه‌ها، سبزیجات و غلات کاملی مثل نان، پاستاها، برنج و غیره وجود دارند به طور واقعی به حفظ وزن ایده آل شما کمک می‌کنند. در واقع برخی از مواد غذایی دیگر مثل شیر یا محصولات لبنی دیگر که با فیبرها غنی می‌شوند تأثیر اندکی روی لاغری می‌گذارند.

در مورد قرص‌های سبوس (سبوس برنج، سبوس گندم) باید بگوییم که تأثیر اصلی آن‌ها در راحت کردن دفع است و یبوست را از بین می‌برند. در واقع تأثیر لاغری آن‌ها قابل مقایسه با فیبرهای طبیعی نیست.

آب

مجتبی چابک بازدید : 227 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

آب ماده ای فراوان در کره زمین است. به شکل های مختلفی همچون دریا ، باران ، رودخانه و... دیده می‌شود. آب در چرخه خود ، مرتباً از حالتی به حالت دیگر تبدیل می‌شود، اما از بین نمی‌رود. هر گونه حیات محتاج آب می‌باشد. انسان ها از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند، یعنی آبی که کیفیت آن مناسب سوخت و ساز بدن باشد.

خواص آب

شنیده ایم که می گویند هر کس روزی یک سیب بخورد، دیگر نیازی به دکتر پیدا نمیکند. اما 8 لیوان آب در روز چه نفعی برای ما دارد؟ صرفنظر از نفخ شکم، آب مزایای زیادی برای سلامتی ما دارد. هر سلول از بدن ما برای درست عمل کردن به آب نیاز دارد و هر عمل متابولیک در بدن نیز تشنه ی آن است.

مجتبی چابک بازدید : 2865 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

خوردن روغن حیوانی چه فوایدی دارد و آیا ضرری هم دارد؟ پاسخ : با سلام دوست محترم به طور کلی چربی های جامد حاوی اسید های چرب اشباع هستند و برای سلامتی مضرند.اولین علت مرگ و میر در کشور.

خوردن روغن حیوانی چه فوایدی دارد و آیا ضرری هم دارد؟

دوست محترم به طور کلی چربی های جامد حاوی اسید های چرب اشباع هستند و برای سلامتی مضرند.اولین علت مرگ و میر در کشور ما، بیماری های قلبی- عروقی می باشد و این بیماری رابطه ی مستقیم با نحوه ی تغذیه و مصرف چربی دارد، سعی کنید روغن مصرفی تان روغن مایع باشد .روغن حیوانی روغن جامد است و ما در طول روز مقداری از این چربی را همراه با گوشت -کره و خامه و...دریافت میکنیم پس نیازی به مصرف روغن حیوانی معروف نداریم.این روغن فایده ای ندارد و بلکه هضم و جذب آن برای بدن مشکل است.کره و خامه به میزان کم مصرفشان مفید است زیرا ویتامین های محلول در چربی را دارند.البته میتوانید به میزان خیلی کم مثلا هفته ای یکی دو بار یا در میهمانی ها برای عطر برنج آن را مصرف کنید به شرطی که رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و افزایش وزن و کلسترول نداشته باشید. روغن های مایع به دلیل داشتن چربی غیر اشباع برای مصرف بهتر از روغن جامد هستند؛ مثل روغن ذرت، آفتابگردان، زیتون، کانولا(گلزا) و سویا.در ضمن برای سرخ کردن مواد غذایی، هیچ وقت از روغن مایع استفاده نکنید ، زیرا سریعاً اکسیده شده و تولید مواد سرطان زا می کنند. برای سرخ کردن از روغن مخصوص سرخ کردنی و در صورت نداشتن، از روغن جامد استفاده کنید.

 

مجتبی چابک بازدید : 227 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

می‌گویند هنگامی که خشم خداوند که در طوفان نوح ظاهر شده بود فروکش کرد، کبوتری که شاخه زیتونی به منقار داشت، پدیدار گشت و همه جا را صلح و آرامش فراگرفت. شاید به همین دلیل است که روغن برآمده از این درخت نیز دعوت کننده بدن به آرامش است.
هزاران هزار سال است که انسان از میوه‌های درخت زیتون روغنی استخراج می‌کند که به سلطان روغن‌های گیاهی موسوم است و علاوه بر پخت و پز، در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی، صابون، صنایع دارویی و حتی به عنوان سوخت برای چراغ‌های قدیمی استفاده می‌شود. خواص جادویی نهفته در روغن زیتون به‌حدی است که تنها گذر زمان و پیشرفت هر‌چه بیشتر علم می‌تواند از‌ آن پرده بردارد. شاید شگفت‌آورترین نکته این روغن آن است که می‌گویند خوردن یک قاشق روغن زیتون در روز از بروز بسیاری از مشکلات جسمی جلوگیری می‌کند. به طوری که حتی در روایتی از پیامبر گرامی اسلام نیز آمده‌ است که زیتون بخورید و روغن آن را به بدن بمالید که هفتاد مرض را شفا می‌بخشد.

مجتبی چابک بازدید : 245 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

چربیها نیز مانند مواد قندی و نشاسته‌ای در بدن تولید حرارت می‌کنند. چربیها در حرارت معمولی جامد هستند. آن دسته از چربیها که در حرارت معمولی مایع می‌باشند، به نام روغن شناخته می‌شوند. از سوی دیگر چربیها استرهای اسیدهای کربوکسلیک با زنجیر طولانی می‌باشند. چربیها و روغنها و مومهایی که در طبیعت یافت می‌شوند، حاوی استرهایی با جرم مولکولی بالا می‌باشند که به لیپید نیز معروفند.
img/daneshnameh_up/b/b4/020514.jpg

 

دید کلی

چربیها خاصیت انرژی زایی فراوان دارند و هر گرم از آنها 9 کالری انرژی ایجاد می‌کند. از این رو مصرف چربیها برای ایجاد حرارت ضروری می باشد. چربیها دارای اسیدهای چرب لازم برای بدن می‌باشند و ناقل ویتامینهای محلول در چربی نیز هستند. به علاوه وجود چربیها در رژیم غذایی کودکان که در حال رشد می باشند حائز اهمیت است. همچنین جوانان و کسانی که کارهای بدنی سنگین انجام می دهند نیاز بیشتری به چربی دارند. چربیها در ساختمان غشا یاخته دخالت داشته و در قابلیت نفوذ پذیری غشای سلول اهمیت دارند. چربیها به دو صورت مشاهده می‌شوند:

مجتبی چابک بازدید : 198 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (1)

فشار خون چیست؟

فشار خون چیست؟
افزایش فشار خون می تواند اعضای مختلفی از جمله قلب، عروق خونی، کلیه ها و مغز را تحت تاثیر قرار دهد.
در واقع همه افراد فشار خون دارند! خون برای گردش موثر در عروق بدن از نیرو و فشاری برخوردار است که آن را به نقاط مختلف بدن می رساند. این افزایش فشار خون است که بیماری تلقی می شود.
افزایش فشار خون می تواند اعضای مختلفی از جمله قلب، عروق خونی، کلیه ها و مغز را تحت تاثیر قرار دهد.
میزانی از فشار خون که بالا در نظر گرفته می شود در منابع مختلف متفاوت است ولی معمولاً به فشار خون بیشتر از٩٠/١٤٠میلیمتر جیوه افزایش فشار خون اطلاق می شود. به فشار خون افزایش یافته گاهی قاتل خاموش گفته می شود چون اگرچه معمولاً بی علامت است ولی می تواند منجر به حمله قلبی و سکته مغزی شود.
مجتبی چابک بازدید : 258 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)
عوارض استفاده از مواد مخدر در قسمت های مختلف بدن


عوارض استفاده از مواد مخدر در قسمت های مختلف بدنمصرف الکل و مواد مخدر علاوه بر تخریب روانی، اثرهای مخرب زیادی بر سلامتی انسان می گذارد و موجب تحلیل رفتن ماهیچه ها ، التهاب، افزایش رسوب چربی و فشار خون می شود.
الکل و مواد مخدر اثرات بدی بر اندام های مختلف بدن و سلامت فرد می گذارد که در گفت و گویی با خانم کوثرخانبابایی از کارشناسان موسسه تغذیه ، سلامت و توسعه آثار مخرب این مواد بر هر یک از اعضای بدن را تشریح کرد. توصیه این کارشناس تغذیه برای انجام اقداماتی جهت بهبود عوارض ناشی از استفاده از مواد مخدر در قسمت های مختلف بدن و بازگرداندن سلامت به فرد مصرف کننده به این شرح است:

مجتبی چابک بازدید : 236 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

هپاتیت نوع A:

این نوع هپاتیت توسط یک ویروس شدیدا آلوده
کننده و مسری ایجاد می شود و از طریق تماس های نزدیک قابل انتقال است. عمده ترین
انتقال آن از طریق دهانی- مدفوعی می باشد یعنی در مناطقی که بهداشت رعایت نشده و پس
از دستشویی دستها با آب و صابون شسته نمی شود و با همان دست غذا خورده می شود این
ویروس به راحتی انتقال می یابد. همچنین در اثر آب, غذاها و شیر آلوده و همچنین در
اثر خوردن صدف و گوشت نپخته ماهی انتقال می یابد.

در زمانی که علائم بیماری و زردی بروز کرد فرد
فقط باید استراحت کند تا ویروس توسط دفاع سیستم ایمنی بدن مهار شود و به تدریج
التهاب کبدی به وضعیت سابق برگردد.
نکته قابل ذکر این است که هپاتیت A به هیچ
نوع درمان دارویی احتیاج ندارد...

مجتبی چابک بازدید : 206 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

بوتوليسم چيست ؟

  بوتوليسم يک بيماری فلج کننده جدی و نادر است که به وسيله سم حاصل از باکتری کلستريديوم بوتولينوم ايجاد می شود.

سه نوع عمده بوتوليسم عبارتند از:


- بوتوليسم غذايی Food-borne botulism :

باکتری مضر در محيط کم اکسيژن پيشرفت و توليد سم می کند، مانند غذاهای کنسرو شده . غذاهای خانگی کنسرو شده ، مانند سبزيجات و گوشت، معمولا منبع نوع غذايی است و در اثر خوردن غذاهايی که در تهيه آنها حرارت کمی بکار رفته و بعد از تهيه سم بوتولينوم در آنها ايجاد شده و سپس به هنگام مصرف حرارت کمی ديده اند ، ايجاد می شود .

مجتبی چابک بازدید : 264 پنجشنبه 1391/12/03 نظرات (0)

بیماری مخملک

Scarlet Fever

مخملک

مخملک بیماری است عفونی و مسری که در دوره کودکی ( بین 3 تا 7 سالگی) یعنی سنین کودکستانی فراوان تر دیده می شود.

در فصول سرما فراوان تر و شدیدتر ظاهر می شود.

میکروب این بیماری، " استرپتوکوک بتا همولیتیک "A می باشد.

راه سرایت :

سرایت مخملک اغلب بوسیله تماس با بیماران حاصل می گردد و کمتر دیده می شود که کسی به طور غیرمستقیم، یعنی از راه خوردن شیر و مواد غذایی آلوده، یا تماس با اشیای ‌آلوده به این بیماری دچار شود. میکروب مخملک در ترشحات حلق و بینی وجود دارد. لذا توسط قطرات بزاق و خلط در اثر حرف زدن، سرفه و عطسه پخش و باعث آلودگی می شود. بیماری مخملک یک روز قبل از شروع و در تمام دوران استقرار، مسری است، حتی بعضی اوقات افراد بهبود یافته از مخلمک، در عین سلامتی ناقل میکروب هستند...

تعداد صفحات : 8

درباره ما
Profile Pic
.هدفمان از ایجاد این سایت بالا بردن اطلاعات هموطنان عزیز در مورد داشتن بدن سالم است. (کپی برداری از نوشته های این سایت با ذکر منبع امکان پذیر می باشد.)
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 75
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 8
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 8
  • بازدید هفته : 820
  • بازدید ماه : 184
  • بازدید سال : 13,130
  • بازدید کلی : 77,412
  • کدهای اختصاصی
    می توانید از خوراک این سایت در تلبار خود استفاده نمایید.
    سخن روز

    هیچ کاری خوب انجام نمی گیرد مگر اینکه انسان خودش انجام بدهد.